.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح مرکز درمان معتادان مازندران

شمال نيوز: تاکنون در کشور 18 مرکز مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید که این مرکز ظرفیت بین‌المللی را داراست.
 به گزارش روابط عمومي استانداري، مصطفی محمدنجار ، وزير كشور در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كه به منظور افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران برگزار شد، با اشاره به اين كه كشورهاي دنيا كمتر براي مبارزه با عرضه و تقاضاي مواد مخدر هزينه مي نمايند، بيان داشت: كاري كه در مازندران با اين كيفيت صورت گرفته، در كشور بي نظير است.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور  برای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بايد همه ظرفيت ها براي مبارزه با اين پديده شوم به ميدان بيايند.

وی ادامه داد: با ورود استانداران و فرمانداران به امر مبارزه با مواد مخدر، حركت بزرگي آغاز شده و اقدامات مناسب و مطلوبي در اين حوزه صورت گرفته است.

وزیر کشور به تدوين نقشه جامع مبارزه با مواد مخدر در ستاد كشور اشاره كرد و عنوان داشت: تصويب قانون مبارزه با شيشه و مواد صنعتي، ايجاد مراكز ماده 15 و 16 در بخش درمان، بسيج ظرفيت هاي درماني كشور، فعال كردن حوزه هاي روان درماني و مباحث فرهنگي، بهره گيري از ظرفيت رسانه، نخبگان و رسانه ملي و ... از جمله اين اقدامات مهم بوده است.

محمد نجار در ادامه خاطرنشان کرد: باید در راستاي استاندارد سازي مراكز درماني و ترك اعتياد و ايجاد رويكردهاي تربيتي دراين مراكز اهتمام بيشتري صورت گيرد، تا افراد آسيب ديده ضمن بازپروري با سلامت كامل تن و روان به آغوش جامعه باز گردند.

وزیر کشور اظهار داشت: تاکنون در کشور 18 مرکز مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید که این مرکز ظرفیت بین‌المللی را داراست.

وی در ادامه با اعلام اینکه بیش از 46 درصد جرایم در کشور به صورت مستقیم و 25 درصد نیز به صورت غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند، بیان داشت: برای کاهش جرایم در کشور باید از مبارزه با مواد مخدر آغاز کرد.

محمد نجار گفت: در دولت هاي نهم و دهم 18 اردوگاه معتادان احداث شده، 5 درصد از سهميه اشتغال و بخشي از سهميه مسكن و بيمه به معتادان بهبود يافته اختصاص داشته، اتاق فكر عالمانه با حضور نخبگان و متخصصان امر و ... انجام شد.

وزير كشور در پايان با اشاره به اين كه ريشه كني مواد مخدر و مبارزه همه جانبه با آن نيازمند عزم ملي است، ياد آور شد: بايد آگاه سازي لازم از طريق كار فرهنگي به ويژه تبليغ از منابر وعظ، تريبون هاي جمعه، رسانه ها و رسانه ملي در راستاي مبارزه با عرضه و تقاضاي مواد مخدر صورت گيرد.

در اين روز با حضور وزير كشور، استاندار، معاونين سياسي امنيتي و امور عمراني استاندار، برخي نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، برخي مديران كل ستادي استانداري، بعضي فرمانداران استان، برخي مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان و بعضي مسوولين كشوري، استاني و محلي،  مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران افتتاح گرديد.

گفتني ست مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران در مساحتي بالغ بر 17 هكتار به متراژ 7000 متر مربع بنا شده است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.